با دراز و نشست شکم کوچک نمی شود

با دراز و نشست شکم کوچک نمی شود

تلاش برای حذف چربی از یک نقطه از بدن یا به قولی آب کردن چربی ها به صورت موضعی از نظر علمی بی نتیجه است.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه های گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان تعداد افرادی که فکر می کنند با انجام انواع حرکات دازوتشست می توانند چربی های شکم را از بین ببرند ،کم نیستند که متاسفانه دربین این افراد هنوز تعدادی ازمربیان ورزشی نیز وجود دارند که بر این عقیده قدیمی و غیر علمی خود اصرار دارند. البته در این میان تبلیغات تولید کنندگان دستگاه های ورزشی خانگی که حرکت درازو نشست را انجام میدهد نیز در دامن زدن به این باور غلط بی تاثیر نبوده است.زیرا به گفته تولید کنندگان این وسیله ها باعث تقویت عضلات شکم و همچنین حذف چربی های این ناحیه از بدن می شود.
 
اما آیا به راستی می توان با انجام حرکات درازو نشست چه با کمک دستگاه ها و چه بدون آن معجزه کرد و تمام چربی‌های شکم را ناگهان و به طور کامل از میان ببرد آیا نقشی در لاغر شدن و یا رفع چربی های شکم دارند یا نه؟ حال میخواهیم به باورهای صحیح و غلط نسبت به حرکات درازو نشست و زدودن چربی های موضعی شکم بپردازیم.  
 
انجام حرکات درازو نشست چه با استفاده از دستگاه های ورزشی خانگی و چه بدون کمک آن نمی تواند در از بین بردن چربی های بدن موثر باشد. زیرا هنگام ورزش کردن انرژی مورد نیاز فقط از از ذخایر چربی عضلات خاصی از بدن که در حال فعالیت است، تأمین نمی شود، بلکه از سراسر بدن تهیه می شود، بنابراین تمرین روی گروه عضلانی خاص ، فقط باعث افزایش حجم عضلانی و همچنین قدرت آن گروه عضلانی شود، که برای فردی که در ناحیه خاصی از بدن به طور مثال شکم و پهلو ها چربی انباشته شده زیادی دارد افزایش حجم عضلانی شکم وی کار منطقی نیست ،و هدف زدودن چربی اضافی از کل بدن است
 
برای کوچک شدن شکم ورزش های هوازی را جدی بگیرید
 
جدا از مسائل ژنتیکی و برخی از بیماری ها که باعث چاقی افراد می شود ،تغذیه غلط و مصرف بیش از حد مواد غذایی که منجر به رساندن کالری زیاد و همچنین نداشتن تحرک و فعالیت بدنی کافی و ورزش نکردن باعث افزایش چربی در نقاط مختلف بدن مانند شکم، ران و باسن می شود که برای از بین بردن این چربی های اضافی و داشتن اندامی مناسب باید پس از کاهش کالری دریافتی خود و پیروی ازبرنامه تغذیه ای صحیح در قدم نخست ابتدا فعالیت های هوازی انجام داد.
 
فعالیت هوازی شامل پیاده روی با شدت مناسب، ورزش ایروبیک ،دوچرخه سواری طناب زدن و یا استفاده از دستگاه هایی همانند تردمیل،انواع دوچرخه ثابت، الپتیکال است .با انجام این ورزش ها در مدت زمان مشخص و با شدت مناسب که بهتر است با برنامه ریزی توسط مربیان ورزشی صورت بگیرد شما می توانید چربی های اضافی بدن در تمامی نواحی بدن از بین ببرید.این گام اول برای از بین بردن چربی در نقاط مختلف بدن بخصوص شکم و پهلو هاست.  
 
پس از اینکه فردی که دارای اضافه وزن و یا بدن نامتناسب است با انجام فعالیت هوازی توانست مقدار قابل ملاحظه ای از چربی های اضافی خود را از بین ببرد در مرحله بعدی برای برگرداندن پوست بعضی از نقاط بدن که بدلیل انباشته شدن چربی از شکل اصلی خود خارج شده وظاهرخوبی ندارد به حالت قبلی خود وهمچنین تقویت عضلات بخصوص در ناحیه شکم که باعث داشتن فرم ظاهری بهتری می شود باید انواع حرکات شکمی یا به قول عامیانه مردم حرکات درازو نشست را انجام دهد که برای کسب نتیجه بهتر و جلوگیری از آسیب های احتمالی کمر و گردن که در نتیجه اشتباه انجام دادن حرکات حاصل می شود،بهتر است با مشورت مربیان ورزشی باشد.
 
همچنین باید توجه کرد که همانطور که در بدنسازی اکثر رشته های ورزشی وقتی یک روز روی عضله خاصی کار می کنیم،روز بعد به آن عضله استراحت می دهیم و تمرینات سایر عضلات را انجام می دهیم. این قانون باید در مورد عضلات شکم هم رعایت شود و هر روز نباید حرکات مخصوص به این ناحیه را انجام داد.
 
باید توجه داشت که انجام حرکات درازو نشست برای همه افراد قابل اجرا نیست زیرا زمانی که فرد دراز و نشست انجام می دهد فشاری روی دیسک های کمری وارد می شود و افراد سالم فقط در صورتی می توانند این حرکات ورزشی را انجام دهند که ماهیچه های پایدارکننده را تقویت کرده باشند. پس از این که ماهیچه ها تقویت شد، فرد می تواند این ورزش ها را با یا بدون دستگاه انجام دهد.  
 
استفاده از دستگاه ها ی دراز و نشست
 
بعضی از دستگاه هایی که برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام استفاده می شوند، تائیدیه های علمی ندارند. توجه داشته باشید دستگاه های دراز و نشست لاغرکننده نیست و فقط فرد را در انجام حرکت دراز و نشست یاری می دهد و به طور قابل توجهی از فشار وارد شده به عضلات شکم و پهلوها و در نهایت صرف انرژی توسط این عضلات می کاهند،که البته اگر هدف از انجام حرکت درازو نشست تقویت عضلات شکمی است که با استفاده از این دستگاه ها فشار به این ناحیه کم می شود و از رسیدن به هدف بازمی مانیم.
 
همچنین استفاده ناگهانی و بدون مشورت با مربیان باتجربه از دستگاه های وزنه داریی که برای تقویت عضلات شکمی در باشگاه ها موجود است نیز بشدت خطرناک است چون امکان دارد فرد دچار پارگی بین مهره ای شود و عوارضی مانند کمردرد به دنبال داشته باشد.