اخبار, اطلاعیه ها, اطلاعیه های آموزش

قابل توجه شرکت کنندگان در آزمون ورود به حرفه مهرماه سال 1399 که حداکثر 2 نمره از حد نصاب لازم ( نمرات 48-49) بدست آورده اند

قابل توجه شرکت کنندگان در آزمون ورود به حرفه مهرماه سال 1399 که حداکثر 2 نمره از حد نصاب لازم ( نمرات 48-49) بدست آورده اند می توانند با شرکت در دوره های آموزشی و قبولی در آزمون پایان دوره و اخذ گواهینامه آن،به عنوان پذیرفته شده در آزمون مذکور محسوب شوند، به شرط آنکه دوره های آموزشی تا پایان اسفند ماه 1400 برگزار و تاریخ گواهی نامه دوره آموزشی صادره قبل از مورخ 1-1-1401 باشد.

 

دستورالعمل دوره‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان آزمون‏های ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌‌های فنی ساختمان و معماران تجربی مورخ مردادماه 1400  

پیرو اعلام نتایج آزمون‏های ورود به حرفه مورخ مردادماه1400 و نظر به موافقت مقام عالي وزارت راه و شهرسازي، با توجه به شرايط حاكم بر جامعه به واسطه همه‌گيري بيماري كرونا و در جهت مساعدت برای مهندسان، کاردان‌های فنی و معماران تجربی که در آزمون مذکور شرکت نموده و نمره ایشان کمتر از حدنصاب قبولی می‏باشد، بدینوسیله دستورالعمل دوره‌های آموزشی برای شرکت‏کنندگان آزمون مذکور به شرح زیر اعلام و ابلاغ می‏گردد:

  • شرکت‏کنندگان رشته‌های معماری (نظارت و اجرا)، عمران (محاسبات، نظارت و اجرا)، تاسیسأت‌برقی (نظارت، طراحی و اجرا)، تأسیسات‌مکانیکی (نظارت، طراحی و اجرا) ، شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک و کاردان‌های فنی ساختمان در رشته‌های معماری، عمران، تاسیسات برقی و مکانیکی، شهرسازی، نقشه‌برداری که نمره آن‏ها در آزمون مردادماه 1400 حداکثر 2 نمره کمتر از حدنصاب اعلام شده باشد (نمرات 48 و 49)، بازاء هر یک نمره کسری در صورت شرکت در یک دوره آموزشی مصوب شیوه‏نامه صدور، تمدید و ارتقاء پایه مهندسی و قبولی در آزمون پایان دوره و اخذ گواهینامه تا پایان اسفندماه 1401 قبول آزمون مردادماه 1400 محسوب می‏شوند. (تاریخ گواهینامه دوره آموزشی صادره باید قبل از تاریخ 1/1/1402 باشد). برای شرکت‌کنندگان آزمون معماران تجربی نیز حسب مورد در پایه‌های مختلف حداکثر تا 2 نمره کمتر از حدنصاب اعلام شده، این دستورالعمل ملاک عمل است.
  • در صورتی که شرکت‌کنندگان آزمون در صلاحیت‌های مختلف شامل محاسبات یا طراحی، نظارت و اجرا مشمول این دستورالعمل شده باشد، دوره‌های آموزشی گذرانده شده در هر صلاحیت باید متمایز از دوره‌های آموزشی صلاحیت دیگر ‌باشد.
  • برای رشته‌های معماری(اجرا) و عمران(اجرا) دوره‌های آموزشی موضوع این دستورالعمل علاوه بر دوره‌های آموزشی ورود به حرفه صلاحیت اجرا (76 ساعته و دوره HSE) می‌باشد.
  • لازم است لیست اسامی شرکت‌کنندگان مشمول این دستورالعمل که در دوره‌های آموزشی و آزمون پایان دوره آن در مهلت زمانی مقرر (تا پایان اسفندماه 1401) شرکت نموده‌اند، پس از اتمام دوره و موفقیت در آزمون مربوطه از سوی اداره کل استان جهت درج در بانک اطلاعات آزمون‌ها به این دفتر ارسال گردد تا پس از بررسی و صدور تائیدیه ملاک صدور پروانه اشتغال به کار قرار گیرد. بدیهی است در صورت عدم ارسال لیست اسامی و درج در بانک اطلاعات آزمون‌ها و متعاقباً عدم صدور تائیدیه از سوی دفتر مقررات ملّی و کنترل ساختمان، صدور پروانه اشتغال به کار امکانپذیر نمی‌باشد.
  • اين دستورالعمل صرفاً مربوط به آزمون مرداد ماه 1400 بوده و قابل تعمیم به آزمون‌هاي دارای اعتبار قبل و آزمون‏های دوره‌هاي آتي نخواهد بود و آن دسته از شرکت‌کنندگانی که موفق به کسب حد نصاب قبولی نشده‌اند و مشمول این دستورالعمل نمی‌باشند می‏بایست در آزمون‌های دوره بعد شرکت نمایند.
  • دوره‌های آموزشی موضوع این دستورالعمل همان دوره‌های آموزشی ارتقاء پایه سه به دو موضوع بخشنامه‌های شماره 49579/420 مورخ 29/9/88، شماره 90/420/104386 مورخ 9/12/90 و شماره 91/420/14163 مورخ 10/3/91 می‌باشد. رشته نقشه‌برداری دوره‌های دو به یک ملاک عمل می‌باشد و برای رشته‌های تاسیسات‌مکانیکی (اجرا)، تاسیسات‌برقی(اجرا) و ترافیک دوره‌های آموزشی مورد نظر متعاقبا توسط این دفتر اعلام خواهد شد.

دفتر مقررات ملّی و کنترل ساختمان

 

عنوان دوره های اجرا برق و مکانیک …….. دانلود

 

ابلاغ بخشنامه مهلت دوره به نظام  …… دانلود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *